محبوبیت یک جوان ایرانی در چین

Farsi News | 0 comments

By Cri.cn

در سال های اخیر به دنبال تعمیق تبادلات فرهنگی چین و کشورهای خارجی، بسیاری از چهره های خارجی در تلویزیون و سینمای کشور دیده می شوند. آنان ضمن نمایش توانایی های خود، برنامه های تلویزیونی و سینمای چین را غنی تر و بین المللی تر کرده اند.

امروز، داستان یک جوان ایرانی در عرصه سینما و تلویزیون چین را می بینیم.

” سلام ، من هوآ بوبو(آرشى)هستم. از کشور ایران آمده ام. خیلی خوشحالم كه شما بينندگان تلوزيون ، هر شب بعد از شام برنامه 《قصه هاى هوا بوبو(آرشى)》رو تماشا می کنید. تشکر.”

در این برنامه آرش استیلاف یک جوان ایرانی با لهجه ی روان شانگهای صحبت می کند. در میان چهره های خارجی که در سینما و تلویزیون چین فعالند، آرش فردی شناخته شده است.

او دانشجوی دکترای دانشگاه تاتر شانگهای و همچنین مجری برنامه هاى مختلف شبكه هاى ملى چين از جمله برنامه “مذاكرات غیر رسمی” كه سه سال و نیم هر جمعه شب با پرچم ايران از شبكه ملى هوبی پخش ميشود هست .

او با حضور در برنامه های پربیننده تلویزیونی “استعداد طنزپردازی” و برنامه سال تحويل عيد چينى ها ” و “برترین مجری های چین”و با بازیگری در سریال های پرطرفدار مانند “سرود شادی” “شرلوك همز””طلوع خورشيد””روزگار جوانى”و …. از محبوبیت زيادى میان بینندگان چینی برخوردار است.

او همچنین چهره تبلیغاتیه چند برند چینی و خارجی مثل نوشیدنی ، گوشیه موبایل، دارو ، پوشاک و موسسات آموزشی زبان و غیره میباشد . طوری که در خیابان های چین پستر او را میتوان دید

طرفداران چينى او به علت شباهت اسم چينى آرشى (بو بو) به (اسفناج ) خود را “اسفناج ” يعنى طرفدار آرشى معرفى ميكنند . او حالا در چين طرفداران زيادى دارد .كه اكثر آنها دختران جوان(اسفناج مؤنث)هستند .

نام چینی آرش هوآ بوبو است، هوآ در زبان چینی به معنی چین و بو به معنی پارسی و ایرانی است و به این ترتیب اسم وی به معنی ترکیبی از يك چينى كه ايرانى هست ميباشد.

آرش با اشاره به توجه و پشتیبانی مردم و طرفدارانش از خود می گوید:

“واقعا من را تحت تاثیر قرارداده اند، آنان برايم كادوهايى كه خودشان دست ساز درست كرده اند ميفرستند ، آنان با دقت برایم دفترچه یادگاری ساخته اند،. برخی حرکات و حرف ها و عکس های من را در این دفترچه قرار داده اند. گاهی از زحماتشان گریه ام می گیرد.”

مطلب را به طور کامل در این نشانی ببینید

News Categories